martes, 17 de febrero de 2009

Guillem d'Efak i el seu pregó de Carnaval,



















L'enyorat Guillem d'Efak ens donà aquest PREGÓ DE CARNAVAL

(desafortunadament sempre vigent),  que publicà la revista Lavativa al seu núm. 2 (Gener 1984).

La foto l'ha cedida Oscar Pipkin.


*    *    *


PROGRAMA POLÍTIC D'EN CAMESTORTES


Avui ses penes són mortes

i no han de ressuscitar

mentre pugui comandar

el gloriós Camestortes.

Avui me donau sa vara

i jo l'agaf molt content i li diré a sa gent:

PER COMANDAR ES MESTER CARA !


Es polític quan fan riure

als bufons fan competenci',

idò jo, en correspondenci',

me faig polític ...  i a viure !

No sé llegir ni escriure

però tenc bon sentit crític:

DEIXARÉ DE SER POLÍTIC

SI ELLS S'ATUREN DE FER RIURE.


Es polítics no se compren !

Es polítics no se venen !

Tampo ses gerres no es trenquen

i es vidres prims no se rompen !

Ara vos dic de bon cor

que no roben doblerons

i encara ho diré més fort

si amb mi en fan partions !


Amb tota sa meva cienci',

una cosa vos puc dir:

si em deixen comandar a mi

no hi trobaran diferenci'.

Prometré i prometré

perquè prometre no obliga.

Quan es vostro vot tendré

a tots vos faré sa figa.


Després d'omplir bé el gavatx

aniré a passetjar

i passaré p'es despatx

només per anar a cobrar.

Jo seré es defensor

de tots es bons ciutadans

com que jo som es millor

per mi sol seran es guanys.


Tancau finestres i portes !

Ompliu Ciutat de cançons !

I oïu ses comanacions

que vos dóna En Camestortes:

BALLAU, BEVEU i CANTAU !

Perquè ... arriba una Corema

més llarga que no us pensau !

"He dicho !"


GUILLEM D'EFAK


No hay comentarios:

Publicar un comentario

"Úllima Hora"- Infidelidad internacional