miércoles, 25 de marzo de 2009

Dos milions d'euros volen per Puigpunyent?


 Pensam que no pot ser veritat això que ens conten que el poble de Puigpunyent pot perdre una subvenció de dos milions d’euros, més o manco, que havia concedit, o estava a punt de fer-ho, el Gobierno de España, per a la reforma d’una antiga casa que l’havien construida els socialistes. 

 La noticia ens arriba per dues “fonts” diferents, però com no l’hem llegida als diaris, pensam que no està clar, i ens limitarem a exposar els nostres dubtes, perquè no pot ser veritat aquesta animalada. Perqué no podem creure que la conselleria de Cultura del Consell Insular, que presideix la nostra estimada i admirable Joana Lluïsa Mascaró (PSM) pugui ser “culpable” d’aquesta “cagada”, com ho ha definit una persona molt pròxima a la consellera.

 Ens diuen que Madrid havia acceptar aportar dos milions d’euros per l’esmentada recuperació de l’edifici. Ens conten que l’Ajuntament va demanar la col·laboració a Cultura del Consell: “L’edifici passaria a ser propietat del Consell, a cost zero de cessió, ja que’l Consistori no compte amb els recursos económics per a les futures gestions com a casal públic”. Ens diuem que la consellera Mascaró va dir allò de “no tenc pressupost” (no talment això), i la reforma es va quedar, de moment, sense els dos milions d’euros.

 Deim “de moment” perquè, segons ens expliquen, ara el conseller Jaume Carbonero intenta recuperar aquests dos milions d’euros que estan a punt de tudar-se. La cosa semble quasi impossible, “perquè ha passat el termini per a ratificar la proposta”. 

 I nosaltres afeigim que és molt difícil per aquesta mania que ens tenen els distints gobiernos de Madrid a tot el que passa o feim a Mallorca. O és culpa Nostre?

 Reiteram que tots això son rumors. No ens podem creure, de cap manera, que la consellera Joana Lluïsa Mascaró, presidenta del PSM hagi fet això. Els diaris ho haurien dit.

2 comentarios:

  1. La verdad es que en 17 años bien se puede aprender cataán y aun chino,,,pero -y es unvasco quien escribe donostiarra y afincado en Argentina desde hace 17 años en los que he logrado domina run poco el argentini e incluso el cordobés- ¿ No estamos un poco locos todos con esto de las lenguas y de las nacionalidfades, personalmente me fui porque me aburrían a morir mis compatriotas con sus interminables historias...¿ De qué va la cosa en definitiva? Qué tendrá que ver lo que yo soy con identificarme con una lengua o un paisanaje determinado? y SI ESA PERSONA ERA UN BUEN TIPO, BUEN LABURANTE Y TRABAJANDO PARA LOS BALEARES AUNQUE FUESE EN VULGAR CASTELLANO?
    Xaber

    ResponderEliminar
  2. Lo malo es que los idiomas sirvan de confrontación. En realidad, todo es política, resentimiento e intolerancia. El problema es que si las lenguas menores no se defienden, respetando a las demás, terminarán desapareciendo. Una persona que lleva 18 años trabajando aquí, y ahora en un servicio público, debería hacer un pequeño esfuerzo y no recurrir a esos desaires. Nadie ha prohibido a nadie utilizar el castellano. El catalán sí estuvo prohibido, y perseguido desde el Decreto de Nueva Planta hasta hace bien poco. Ya ve usted. Yo no tengo problema en que en esta página se utilicen dos o más idiomas. Pero el caso es que escribo en catalán solo desde 1996, cuando tuvo que aprender para trabajar en el Diari de Balears, porque en la escuela no nos lo enseñaban. Estaba prohibido.
    Muchas gracias por leernos. Siga haciéndolo, y opinando.
    PEP ROIG

    ResponderEliminar

"Última Hora"- Mosquitos